dinsdag 21 juni 2011

Dag 5



Tjeempie, zijn ben ik zo alweer 5 dagen raw food aan het eten.
Gaat snel!
Het gaat nog steeds erg goed, ik begin er steeds meer aan te wennen.
Alleen voor de greensmoothies begin ik een soort van afkeer te krijgen, ik denk dat ik misschien niet de goede verhoudingen gebruik waardoor ik het niet altijd een succes vind. Dus daar ga ik me even in verdiepen.
Verder heb ik zuurkooltaart gemaakt, die echt lekker was.

Inmiddels heb ik kunnen ervaren hoe het is om raw food te integreren als je de hele dag op pad bent en later thuis dan normaal. Dit ging goed, met de nodige voorbereidingen 's morgens. Zaterdag was ik ongeveer rond 20.00 thuis, best laat om te eten. Waar ik normaal een pizza in de oven had gegooid was ik nu veel sneller klaar. Gewoon wat rauwkost snijden, tapenade erbij gemaakt en klaar! En dat voelde zo goed, dat ik iets simpels kon maken waar ik ook nog meer energie van krijg in plaats van moe van wordt.

Wat wel een valkuil is merk ik is dat ik soms vergeet te eten omdat ik minder snel honger heb. Dus daar wil ik wel goed op blijven letten, om mezelf goed te blijven voeden, gelijkmatig over de dag verdeeld.
En waar ik tegen aan loop is dat mijn blender noten niet echt aankan, dat gaat bijna niet om die te blenden.
En dat een keukenmachine ook erg handig zou zijn. Maar goed, dat komt wel. Voorlopig maar even behelpen met die recepten waarin je noten fijn moet malen.

Waar ik erg blij mee ben is mijn energieniveau dat hoger en hoger wordt. Het lijkt of ik minder slaap nodig heb, ik ben minder moe en kom makkelijker m'n bed uit 's morgens. Daarnaast voel ik me soms een beetje zo'n duracelkonijntje hihi, alsof de batterij bijna niet op gaat. Ik heb nu ook na een lange dag nog energie over om lekker te bewegen of andere dingen te doen. Tja en mijn broek gaat nu al wijder zitten, en dat voelt ook fijn. Ik voel me steeds lichter worden (fysiek en in m'n hoofd).

Afgelopen zaterdag vertelde ik m'n oma dat ik ging dansen. 'O wat leuk, ik wilde dat ik dat ook nog kon!' antwoordde ze. En op dat moment besefte ik me opnieuw dat ik nu een keuze heb en voelt het zo goed dat ik er nu iets aan kan doen. Iets wat voor haar niet mogelijk was door gebrek aan kennis. En ik beloofde haar om ook voor haar te dansen en er dubbel van te genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten